Project information
Austrálie - multimediální učebnice
- Project Identification
- FRVS/1487/2011
- Project Period
- 1/2011 - 12/2011
- Investor / Pogramme / Project type
-
Ministry of Education, Youth and Sports of the CR
- University Development Fund
- F - Study Programmes Innovation
- MU Faculty or unit
- Faculty of Science
Nezbytnou součástí geografického vzdělávání je znalost regionální geografie. Svět se ovšem čím dál rychleji mění. Na tuto skutečnost by mělo reagovat i současné geografické vzdělávání. Paradoxem tohoto stavu je skutečnost, že v ČR neexistuje aktuální souborné dílo pojednávající o geografii Austrálie, což postrádají studenti středních i vysokých škol. Poslední vysokoškolská učebnice o Austrálii vyšla v ČR v r. 1963 (Brinke 1963).
Cílem projektu je zkvalitnění výuky regionální geografie Austrálie, a to vytvořením multimediální učebnice o tomto kontinentu. Zpracování učebnice reaguje na současný rozvoj IC technologií a využije ve velké míře i osobních zkušeností a vlastních materiálů autorského týmu.
Učebnice se bude jmenovat Geografie Austrálie. Učebnice bude zahrnovat přírodní (fyzickogeografické) charakteristiky, ekonomické, sociální a kulturně-politické charakteristiky Austrálie a jejich vzájemné vztahy. Studentům blízkým způsobem bude zpracován i historický vývoj tohoto regionu a tendence jeho současného a budoucího vývoje. IC technologie umožní vše zpracovat za bohatého doprovodu statického i dynamického obrazového materiálu a grafického zpracování jednotlivých regionů.
Učebnice bude vyvěšena na webových stránkách Masarykovy university (IS MUNI). V základní versi bude přístupná všem zájemcům, v rozšířené versi pouze studentům studujícím regionální geografii Austrálie na Přírodovědecké a Pedagogické fakultě Masarykovy university (dále MU).
Projekt je komponován jako mezifakultní. Přínosem tedy bude i spolupráce akademických pracovníků a studentů dvou fakult - přírodovědecké a pedagogické. Kromě posílení mezifakultní spolupráce tím bude zajištěna jak odborná úroveň učebnice, tak její kvalitní a progresivní pedagogické zpracování.