Project information
Role veřejného a soukromého sektoru v rozvoji území
- Project Identification
- MUNI/A/1044/2018
- Project Period
- 1/2019 - 12/2019
- Investor / Pogramme / Project type
-
Masaryk University
- Grant Agency of Masaryk University
- Category A
- MU Faculty or unit
- Faculty of Economics and Administration
Výzkum se věnuje diskuzi faktorů a procesů ovlivňujících rozvoj území z pohledu výzkumných aktivit členů řešitelského týmu. Týká se vlivu veřejného a soukromého sektoru na oblast maloobchodu, komerčních služeb, cestovního ruchu a dalších odvětví činnosti, které dále působí na rozvoj území a kvalitu života obyvatel.
Konkrétní případové studie a příklady vztahu mezi soukromým sektorem a veřejným sektorem jsou diskutovány u nás i v zahraničí. Názory na vztah mezi soukromým a veřejným sektorem se různí a předkládaný výzkumný projekt přispívá do diskuze nad vybranými faktory v řešené problematice.
Výzkum reaguje na skutečnost, že veřejný sektor přes nástroje veřejné politiky ovlivňuje soukromý sektor. Funguje to však i naopak, činnost soukromého sektoru ovlivňuje nastavení veřejných politik. Oba sektory sledují rozdílné zájmy – soukromý sektor převážně dosažení zisku, veřejný sektor naplňování veřejného zájmu. Společně však ovlivňují kvalitu života obyvatel a rozvoj území, ve kterém působí. Oba sektory tak tvoří neoddělitelnou složku v rozvoji území. Soukromý sektor a jeho působení jsou důležité pro společenský status a stabilitu území (Szczyrba et al., 2013; Amcoff et al., 2011; Clarke a Banga, 2010).
Cíle projektu bude dosaženo přes případové studie a dílčí výzkum v oblasti činností členů řešitelského týmu (zejména maloobchod, komerční služby, cestovní ruch a další odvětví činnosti, které působí na rozvoj území a ovlivňují kvalitu života obyvatel). V jednotlivých tématech budou řešena teoreticko-metodologická východiska potřebná pro řešení dané problematiky a prováděna šetření kombinující kvantitativní a kvalitativní výzkum s relevantními aktéry. Získaná data budou zpracována standartními statistickými metodami a publikována v tematicky relevantních konferencích a časopise.
Publications
Total number of publications: 10
2022
-
Visitors' Perception of overtourism Impacts in a small destination
Anatolia - International Journal of Tourism and Hospitality Research, year: 2022, volume: 33, edition: 2, DOI
2021
-
Area-based approaches are losing the essence of local targeting: LEADER/CLLD in the Czech Republic
European Planning Studies, year: 2021, volume: 29, edition: 4, DOI
2020
-
Mestský maloobchod: katedrály spotreby
Kde nakupujeme, čo nakupujeme a prečo nakupujeme: lokality maloobchodu a spotreby a správanie spotrebiteľov, year: 2020, number of pages: 23 s.
-
Modelling Frequency of Visits to the Shopping Centres as a Part of Consumer´s Preferences: Case Study from the Czech Republic
International Journal of Retail & Distribution Management, year: 2020, volume: 48, edition: 9, DOI
-
Two decades of changes in spatial distribution of retail and commercial services: Czech experience
Hungarian Geographical Bulletin, year: 2020, volume: 69, edition: 1, DOI
-
Vidiecky maloobchod a služby na hrane spoločenského a ekonomického úpadku? Príklad Juhomoravského kraja
Kde nakupujeme, čo nakupujeme a prečo nakupujeme: lokality maloobchodu a spotreby a správanie spotrebiteľov, year: 2020, number of pages: 27 s.
2019
-
Inequalities in access to commercial services and retail in rural area within South Moravian Region (the Czech Republic)
Year: 2019, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Marketing spotreby
Year: 2019, number of pages: 161 s.
-
Mediálně-prostorová analýza opatření v destinacích trpících overtourismem
XXII. Mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Sborník příspěvků., year: 2019
-
Support of food retail and selected commercial services in the South moravian region
XXII. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách, sborník příspěvků, year: 2019