Project information
Perspektivy výzkumu inkluzivního vzdělávání
(PEVIV)
- Project Identification
- MUNI/B/1027/2010
- Project Period
- 1/2011 - 12/2011
- Investor / Pogramme / Project type
-
Masaryk University
- Grant Agency of Masaryk University
- Category B
- MU Faculty or unit
-
Faculty of Education
- prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc.
- PhDr. Mgr. Kristýna Balátová, Ph.D.
- PhDr. Petr Horehleď
- PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.
- PhDr. Kateřina Sayoud Solárová, Ph.D.
- Keywords
- Inclusive education, perspectives of research, PhD study program in special education
Inclusive education is the foundation of the paradigm of special education in the 21st century. Transition from segregated education to inclusive education represents not only a challenge for teachers and schools, but for the whole society. Students of PhD program in special education try to reflect and interpret the processes leading to inclusive education on international, national, school, classroom and individual level. Which phenomena are to be researched? How can the changes on international, national, school, classroom and individual level be analyzed? What kind of methodology should be used? These are the questions to be discussed at the 2011 PhD students’ conference Perspectives of research in inclusive education.
Results
> The result of the project is the realized conference of doctoral students of special education followed by published book Perspectives of Research in Special Education, which consists selected texts of Ph.D. students of special education. The chapters introduce selected themes of research methodology and current trends in research in special education.
>
Publications
Total number of publications: 15
2011
-
Analýza komunikativních kompetencí žáků s narušenou komunikační schopností z pohledu vyučujícího pedagoga běžné základní školy
Pančocha, K. Perspektivy výzkumu inkluzivního vzdělávání, edition: Vyd. 1., year: 2011, number of pages: 9 s.
-
Analýza legislatívneho rámca vzdelávania žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v Slovenskej republike a v Českej republike
Pančocha, K. Perspektivy výzkumu inkluzivního vzdělávání, edition: Vyd. 1., year: 2011, number of pages: 15 s.
-
Analýza poradenských služeb a podpůrných opatření u žáků s narušenou komunikační schopností vzdělávaných v běžné základní škole
Pančocha, K. Perspektivy výzkumu inkluzivního vzdělávání, edition: Vyd. 1., year: 2011, number of pages: 10 s.
-
Analýza přípravy dětí s poruchou autistického spektra na přechod z mateřské školy do základního vzdělávání se zaměřením na metodu strukturovaného učení
Pančocha, K. Perspektivy výzkumu inkluzivního vzdělávání, edition: Vyd. 1., year: 2011, number of pages: 12 s.
-
Analýza vyučovacího procesu v základních školách praktických v České republice
Pančocha, K. Perspektivy výzkumu inkluzivního vzdělávání, edition: Vyd. 1., year: 2011, number of pages: 9 s.
-
Digitální technologie ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Pančocha, K. Perspektivy výzkumu inkluzivního vzdělávání, edition: Vyd. 1., year: 2011, number of pages: 15 s.
-
Doktorský studijní program Speciální pedagogika
Pančocha, K. Perspektivy výzkumu inkluzivního vzdělávání, edition: Vyd. 1., year: 2011, number of pages: 8 s.
-
Hodnocení ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním
Pančocha, K. Perspektivy výzkumu inkluzivního vzdělávání, edition: Vyd. 1., year: 2011, number of pages: 8 s.
-
Kultura a problematika přístupnosti kulturního bohatství ve vzdělávání neslyšících žáků ZŠ
Pančocha, K. Perspektivy výzkumu inkluzivního vzdělávání, edition: Vyd. 1., year: 2011, number of pages: 7 s.
-
Možnosti školní a sociální inkluze u jedinců se zrakovým postižením
Pančocha, K. Perspektivy výzkumu inkluzivního vzdělávání, edition: Vyd. 1., year: 2011, number of pages: 6 s.